maandag 1 juli 2013

Foto tutorial: a girls dream

Nagellak en glitters: Twee dingen waar meisjes van houden, over het algemeen. Nagellak heb ik genoeg, mijn stash is groot genoeg om er van alles mee te kunnen doen. Glitters zijn soms wat moeilijker verkrijgbaar, maar toen ik bij mijn moeder thuis wat ging rondneuzen vond ik de hobbyglitters. Ik was razend enthousiast, want ik wist meteen wat ik wilde. Wil jij ook zien wat ik van plan was? Lees dan snel verder.

Ik zette mijn puppy-ogen op en ik vroeg aan mijn moeder of ik haar glittertjes mocht hebben, omdat ik een leuk idee in mijn hoofd had. Al snel schudde zij ja en ik ging naar huis met vier pakjes glitters. Ik zou niet weten waar ze deze glitters vandaan had, aangezien zij vroeger veel inkocht vanwege haar hobbywinkel. 

Wat heb je nodig? 
- Nagellakremover (tenzij je niks op je nagels hebt zitten)
- Vijl 
- Polijstblokje
- Basecoat (ik koos voor een nail hardener als basecoat) 
- Nagellak in de kleur die je zelf leuk vindt (ik koos voor Be My Millionaire van Catrice) 
- Topcoat 
- Dry drops (hoeft niet, maar ik ben te lui om te wachten) 

Als eerst haal je met de nagellak remover alle oude nagellak van je nagels af (als je er ten minste nog nagellak op hebt zitten.) Mijn nagels zijn redelijk slap dus vijl ik ze eerst en meestal polijst ik ze ook nog. Deze keer heb ik mijn nagel niet gepolijst, omdat mijn nagels er nog mooi en glad uitzagen. Als je klaar bent met de bovenste drie dingen, breng je eerst een basecoat aan. Ik lak mijn nagels altijd met een nail hardener, omdat mijn nagels niet zo stevig zijn (ik werk in de afwas en dan breken je nagel erg snel, jammer). Terwijl de basecoat aan het drogen is, leg je alvast een blaadje neer. Dit doen we, omdat we niet willen dat de glitters overal komen te zitten. Basecoat opgedroogd? Dan kunnen we nu verder met het leukste gedeelte: de glitters! 

Kies de kleur glitter die je op je nagel wilt hebben en zet die alvast klaar. Breng nu een redelijk dikke laag van de nagellak aan. Het hoeft niet perfect te zijn, maar kijk wel uit dat je je nagelriemen niet mee pakt met het lakken, anders zitten. 

Houdt je hand boven het blaadje en strooit voorzichtig de glitter over je gelakte nagel. Als hij helemaal bedekt is, tik je je vinger even af op het blaadje, zodat de overige glitters er vanaf vallen. Zo ga je al je nagels doen, één voor één. Je kunt alle nagels hetzelfde doen, of allemaal een verschillende soort glitter. Je kunt ook gaan voor één nagel: dat is ook een leuk effect. 

Laat al je nagels goed drogen voordat je de topcoat aanbrengt, want anders vernietig je zo je mooie design. Ik breng altijd nog dry drops van Essence aan, omdat ik niet zo lang kan wachten. Nu zijn je nagels partyproof
Het eindresultaat! Zo rock je elk feestje, for sure 

Wat is jouw favoriete nailart? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten